Back on the road again - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu Back on the road again - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Back on the road again

Door: Annelin

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

11 Maart 2010 | Australië, Adelaide

Lieve iedereen,

Weer bedankt voor alle lieve reacties! Het is altijd weer leuk om te lezen!

Na twee weken gewwooft te hebben zijn we dan eindelijk weer onderweg! We hebben de afgelopen week 2500km gemaakt.

Vanaf Goulburn zijn we direct richting het westen gereden, nog meer land inwaards dus. We reden het vlakkere landschap in en lieten de groene heuvels achter ons. Het is prachtig om het landschap te zien veranderen. Veelal platte open vlaktes met dor gras en gum trees, typisch Australisch dus.
Af en toe kwamen we door een 'grote' stad en dat viel nogal tegen. Wat in Nederland een klein dorp zou heten wordt hier aangezien voor 'grote stad', best grappig. Geen gezellig terasje om even op bij te tanken helaas, maar desondanks was het erg leuk om zulke plattelandse steden te zien. Het is heerlijk om weer op te reizen en we voelen ons super stoer om in de middle of nowhere te camperen. Het slapen in de auto gaat prima en het 'ombouwritueel' duurt nog maar 5 minuten. Elke dag rijden brengt weer prachtige nieuwe landschappen. Elke avond zien we de zon ondergaan op weer een ander mooie plek in de natuur. Wat een leven! zeg ik (annelin) dan vaak. s'Avonds kijken we vanuit de auto naar de sterrenhemel die hier geweldig mooi is. Bij gebrek aan een douche wassen we ons in rivieren als we die tegen komen wat prima gaat. We zien nu geregeld kangaroos, ze blijven leuk. Pas kwamen er twee heel nieuwschierig vlakbij de auto kijken. Daar zetten we er wel een foto van op. Het dagen in de auto zitten gaat wel vervelen;duf en weinig beweging. We zijn naar Flinders Range National Park gereden. Dit is een mooi woestijn, bergachtig gebied ten noorden van aidelaide. Hier hebben we onze eerste aboriginal schilderingen in een grot bewonderd en mooie wandelingen gemaakt. Vaak moesten we met ons oude autotje over ruige gravel wegen en soms een overstroomde weg. Vanuit Flinders Range zijn we naar Adelaide gereden waar we (ook wel weer lekker) geshopt hebben. Vanacht weer eens in een hostel overnacht en vandaag reizen we weer verder. De planning is om twee dagen naar Kangaroo Island te gaan waar we veel positieve verhalen over hebben gehoord. Dan langs de kust, waarvan ook een deel Great Ocean Road, richting Melbourne. We hebben een ticket naar New Zealand geboekt; van 24 Maart tot 14 April. Door deze manier van reizen ontmoeten we helaas niet zo veel mensen, maar kunnen we wel optimaal van de natuur en de rust genieten.

Heel veel liefs Joelle en Annelin

• 11 Maart 2010 - 05:41

Tonny:

Hi girls,

Wat geweldig leuk om jullie te volgen.
    Leuk ook die foto's; dat geeft een beetje een indruk van jullie 'hotel','zéér ruim bad' en de geweldige 'huisdieren'.
    En... niet te vergeten: jullie gebruinde snoetjes..Dan wij bleekscheten..
    Hier is t namelijk nog steeds ontzettend koud, ijs op de autoruiten, de giessen bedekt met een laag ijs, kortom: bij jullie is 't much better!!
    Jullie hebben 't overigens wel getroffen hoor, met de auto..hij verleent, zo blijkt, trouw zn diensten.
    Nou meiden: veel plezier nog en met Annelin te spreken: 'wat n leven'...

Liefs en groetjes,
    Tonny.

• 11 Maart 2010 - 07:20

Avi:

Hi Girls,

Thanks four Your message.
    Great pictures You have take. Can't you take a kangaroo to carry your luggage ?
    It safe gasoline and tires.
    Have a good time and don't drive faster than Your guardianangel can fly.

• 11 Maart 2010 - 09:46

Marlies:

hoi annelin en joelle,

egt super leuk dat jullie al zo ver zijn gekomen! en de dingen die jullie meemaken :D
    Hier is het inderdaad nogal koud, maar de dagen gaan wel weer wat langer duren en die 21 mrt komt er weer aan ;)

succes allebei nog! (gaat vast wel lukken)

• 11 Maart 2010 - 10:24

Ma Visser:

Wat een heerlijk reisverslag, we genieten met jullie mee. Wat een rustige wegen en wat een ruimte. Fijn dat het nu zo goed loopt allemaal.
    Groetjes en veel plezier. Ma

• 11 Maart 2010 - 16:13

Mayo:

Hee lieve meiden!

Wat een gave foto's! Ik ga er spontaan van kwijlen ! Vooral de foto's met de kangaroo's zij echt te vet. Jullie genieten wel zo te zien.

Een hele dikke kus!

• 11 Maart 2010 - 19:59

Roeliene:

ja hoor, ik werk me hier uit de naad met 2 banen, en jullie genieten elke dag van een prachtige zonsondergang met kangaroes.

ben niet jaloers hoor, 't lijkt maar zo! :D

meiden, heel veel plezier! en geniet ervan zeg, echt super toffe foto's, vind 't echt zo leuk om te lezen allemaal!!! :D

• 13 Maart 2010 - 10:13

Rianne:

Hee meiden,

De reisverslagen zijn echt super leuk om te lezen. Wat ziet het er mooi uit zeg:O
    Geniet er maar van!!

xxx

• 13 Maart 2010 - 13:05

Reinier Visser:

Hey meiden,

Leuk jullie verhalen te lezen!
    Kijken jullie wel uit voor crocs met jullie gebadder, vooral de salty's zijn gevaarlijk... Of zitten die daar niet?

Take care!

Reinier

• 15 Maart 2010 - 01:50

Joëlle Van Dijk:

Lieve iedereen,

Even snel een berichtje want internet is hier ongelofelijk duur. Het gaat hier enorm goed, en we genieten allebei helemaal! Het is echt geweldig!
    We vinden het leuk om jullie berichtjes weer te lezen :-)
    Oh, en tijdens het reizen hebben we zo goed als geen bereik, dus als je ons wilt bellen stuur even een sms.

Heel veel liefs, an en jo

• 17 Maart 2010 - 15:15

Opa En Oma:

Leuk dat we jullie berichten via je vader en moeder en Tonny doorkrijgen.
    De computer doet't(dank aan je vader) inmiddels weer en zodoende kunnen we jullie nu ook zelf gaan volgen. We gaan dus mee op avontuur door Australië en straks ook naar Nieuw-Zeeland.Fijn dat jullie zo genieten van de mooie natuur.
    We wensen jullie een goede reis en hopen gauw weer wat te horen.

Hartelijke groet van Opa en Oma van Dijk.

• 17 Maart 2010 - 18:04

Crazy Peter:

hey dames!

wat word ik jaloers zeg als ik al die foto's weer zie, lekker chillen, no worries! take care girls veel plezier!

crazy P.