Oost west, Ozzie is the best... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu Oost west, Ozzie is the best... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Oost west, Ozzie is the best...

Door: Annelin

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

22 Juli 2010 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal

Voordat we dan echt naar huis komen nog even een verslag over de laatste twee weken in ons ondertussen zeer geliefde Australie.

De laaste paar daagjes in Byron bay waren geweldig. Nu het er winter is en iets minder overstroomd door backpacker hadden we het gevoel dat we het echte Byron ervaarden. Met al zn hippies, strand leven, dat nog steeds centraal staat, en alle gezelligheid rondom. Op de camping is een leuke groep jongeren waar we mee optrekken. s'Avonds gezellige spelletjes en daarna uit met de hele groep. We zetten de hele tent op zn kop en gaan helemaal los. Volgende morgen ontmoeten we John en Jerry in een niet al te uitgeslapen staat en laden al onze spullen over in de 4x4 land cruiser. Op naar Cape tribulation, wat in Noord Queensland ligt. 13 uur rijden en we overnachten in Rockhampton. Volgende dag weer 12 uur naar Mission Beach. Tsjee wat is Australie toch groot, dat onderschat je altijd weer.. Terhoogte van Mission Beach begint het al aardig tropisch te worden. We verblijven in een erg sfeervol YHA met zwembad, hangmatten op de veranda, rare insecten enz. We zijn helemaal uitgelaten. De luchtvochtigheid is hier 80% waardoor alles altijd vochtig aanvoelt, dat is wel wennen. We zien een Hercules mot die zo groot is als mn hand! Dan rijden we verder naar Cairns wat ons nogal tegen valt. Het is best klein en saai. Volgende dag de laatste paar uurtjes naar Cape trib. Met een pont steken we de Daintree river over, de grens naar het Daintree National park. Hier zitten Salt water crocs, cool! We verblijven een week in een prachtig resort, aan het strand, dik zwembad en ons eigen huisje midden in het tropisch regenwoud. Wandelen over het strand, chillen in de pool, uit eten.. We doen nog een trip naar Cooktown, het meest Noordelijke stadje. Over ruige 4 wheeldrive tracks door het oerwoud, super stoer. Het Great barrier reef ligt hier vlakbij de kust en ja we gaan eindelijk snorkelen. Met een boot 30 km over de ruige oceaan wat al een hele belefenis is. Het snorkelen is helemaal geweldig! Eerst had ik moeite met de snorkel en die zwemvliezen. Zodra ik mn hoofd onderwater stak kwam ik in een andere wereld. Prachtig wevend koraal. Overal kleurige visjes. Groot en klein. Zelfs een schildpad zoals in Nemo kwam voorbij gezeild. Mega oesters met een mondje, knalblauwe zeesterren, boze grote vissen met tanden, stokvissen, maanvissen, en hele troepen kleintjes om me heen. Zo veel te zien, alsof het nep is. De twee uur leken eerder 20 minuten, dan ook veeel te kort! Verder hebben we nog een strandrit te paard gedaan. Helaas is het veelal bewolkt en niet zo warm. Op de laatste avond krijgen John en Jerry ruzie tijdens het diner en word er besloten dat het beter is dat Jerry op de bus naar huis gaat. Bah dat was toch maar triest. We hebben een week om weer terug naar sydney te rijden. De reis gaat langs Cairns en Mission Beach. In Mission beach doen we de hoogste skydive in Australie. Op 14.000 feet springen we uit een vliegtuigje, freefal van een minuut! Twas aarig spannend. Prachtig uitzicht over de eilanden, oceaan en strand. Het was cool, zoiets moet je gedaan hebben, maar we waren verder niet zo impressed. Toen een nachtje gecampeerd in het Wallaman NP. Dit is de hoogste single drop waterval van Australie en is 268 m. Een prachtige wandeling de Gorge in gemaakt en de waterval ook nog even van onderen bewonderd. Toen we in Townsville verder wilde rijden na de lunch deed Johns auto het niet meer. Zodoende moesten we daar de nacht doorbrengen. Was geen ramp want het was een leuke stad. Volgende nacht was in Airley Beach, waar volgens ons alle hotties uit byron naar toe verkast zijn, met de warmte mee. Dikke dag rijden naar Tin Can Bay en vandaar naar Byron om onze auto weer op te halen. Gelukkig kunnen we zelf ons autotje nog naar Sydney rijden, nog even dat vrije gevoel en afscheid nemen van ons trouwe autotje en thuis! Vanaf Byron rijden we het binnenland in, naar het Warrumbungle NP. Onderweg komen we langs prachtige natuur, weer heel anders. Leuk om te ontdekken dat Australie zo veel diversiteit heeft en dat er nog zo veel te ontdekken valt (voor de volgende keer :). We doen een prachtige wandeling in het warrumbungle NP. Nogal zwaar maar de uitzichten zijn het dik waard! Dan droppen we ons autotje af op een parkeerplaats, snif erg zielig hoor, en John brengt ons naar Sydney.

En dat is nu, de laatste dag in Australie..... Het voelt voor ons beiden heeel onwerkelijk, dat er aan dit avontuur ook weer een einde is gekomen en we zo weer in het saai Nederland zitten en serieus moeten gaan studeren. We moeten zo vast huilen op het vliegveld. Twee dagen vliegen. Maar uiteraard is het ook erg leuk om naar huis te gaan. Daar hebben we ook naar toe geleefd dus dan is het ook tijd. Iedereen weer zien, dat zal geweldig zijn!

Iedereen bedankt voor alle reacties altijd. En tot snel dit keer :)!!

Heel veel liefs,

Joelle en Annelin

• 22 Juli 2010 - 10:41

Hermen Visser:

Hoi Annelin,

De tijd gaat snel, zeggen ze dan...

Gelukkig hoef jij je in Nederland ook niet te vervelen. Eerst EL CID-week (de introductieweek van Leiden) lopen en dan lekker studeren. Je studententijd is de leukste tijd van je leven. Alhoewel...

• 02 Augustus 2010 - 22:06

Menno Visser:

Mooi verslag Annelin en Joëlle! Ik ben blij dat jullie zo'n goeie tijd gehad hebben.
    Groeten van Menno

• 16 Januari 2011 - 00:11

Hidde Remmerswaal:

Even die foto's bekeken en hoewel niemand dit waarschijnlijk nog leest wilde ik toch nog even zeggen dat ik stinkjaloers ben. Net zo mooi als Zuid-Afrika.