Welcome in New-Zealand - Reisverslag uit Kawakawa, Nieuw Zeeland van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu Welcome in New-Zealand - Reisverslag uit Kawakawa, Nieuw Zeeland van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Welcome in New-Zealand

Door: Annelin

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

02 April 2010 | Nieuw Zeeland, Kawakawa

Hallo lieve familie en vrienden,

Dit keer een verslag uit het prachtige Nieuw Zeeland, maar eerst onze Great Ocean Road ervaringen.

De Great Ocean Road is een bekende, zeer touristische weg die langs de oceaan tot ongeveer Melbourne loopt. Hij is onderanderen beroemd door zijn mooie limestone cliffen,en de Twelve Apostels. Om elke hoek een prachtig uitzicht over de oceaan, veel stranden en goeie surfspots. Helaas hadden we niet zulk goed weer en weinig tijd. Het is leuk om wat je altijd van Australie ziet op plaatjes in het echt te zien; de Twelve Apostels, prachtig. De surfplaatsjes waren erg relax met veel jongeren. Zondag 21 Maart ben ik jarig, ohyeah 18! Erg fijn aangezien je hier pas uit mag, legaal alcohol en sigaretten kopen als je 18 bent. Om 12 uur s'nachts toosten we erop in de kroeg en gaan daarna na een chille afterparty van de lokale jeugd, erg leuk. Volgende dag met een duf hoofd 18 kaarsjes uitblazen. Joelle is heel lief geweest en had de auto versierd en een taart gekocht, zodat ik me toch nog een beetje jarig voelde zonder alle familie en vrienden. Joelle trakteerd op een nachtje motel! We weken 5 uur in de hot spa en slapen weer eens heerlijk in een groot bed!

Op 23 maart komen we aan in Melbourne en zoeken een parkeerplek voor ons autotje voor drie weken. We betalen 120 dollar- 80 euro maar dan staat hij ook veilig en hebben we vervoer naar het vliegveld. Melbourne lijkt ons een leuke stad. Na ongeveer 4 uur vliegen komen we aan in NZ, Auckland. Anton heeft een ooit een half jaar stage gelopen bij een echtpaar hier; Stan en Margaret, waar we deze drie weken bij kunnen verblijven, geweldig! Zonder dat ze ons kennen worden we heel gastvrij ontvangen. Bijna moeilijk om zoveel gastvrijheid zomaar aan te nemen. We hadden niet zoveel plannen voor NZ maar daar denken Stan en Margaret anders over. 'Als je hier toch bent moet je zoveel mogelijk zien en doen, en dat gaan we regelen ook'! Stan is park ranger en neemt ons mee naar alle mooi spots. Als ik nu naar buiten kijk zie ik een baai met blauw water omringt door een prachtig glooiend landschap. Rond en op de farm is al zat te doen; kajakken, wandelen, zwemmen, vissen en 'werken'. We hebben al schapen gedreven, gesorteerd, geteld, gemerkt, en geschoren! Heerlijk 'werk'. Ook zijn we naar een soort vee veiling/vleeskeuring geweest. s'Avonds spelen we vele kaartspellen en er word hier veel bier gedronken. We zijn twee dagen naar Auckland centrum geweest waar we heel de dag geshopt hebben. Volgende dag zijn we naar het vulkanische eiland Ringitoto geweest; mooi uitzicht over Auckland skyline en de eilanden baai er omheen. Nieuw Zeeland vinden we erg mooi, heel anders dan Australie.

Komend paasweekend trekken we het binnenland in. De week daarop zullen we op de schapenfarms van twee zonen verblijven.

Oh ja, ook wel leuk, het doel van deze reis; ik heb mijn work and holiday visum aangevraagd en binnen!

Heel veel liefs en groetjes,

Joelle en Annelin

  • 02 April 2010 - 08:36

    Marjolein:

    Hi Darlings:)

    Wat leuk om een berichtje te lezen van jullie! En ik wil een foto van de versierde auto:). Wat zien jullie mooie dingen zeg, ik ben er echt wel jaloers op! Volgende keer ga ik mee in de backpack, zeker weten! Geniet ervan.

    X

  • 02 April 2010 - 15:44

    Roeliene:

    Oh, ik vind t toch ZO leuk om te lezen elke keer!!!
    zat er stiekem al een paar dagen naar uit te kijken (A)
    echt geweldig dit, ben wel een tikkeltje jaloers hoor, Nieuw Zeeland, wauw!

    ga je ook nog naar Rivendel?? (LOTR:P)

    xx

  • 02 April 2010 - 21:39

    Tonny:

    Hé dames,
    Jullie hebben het goed voor elkaar.
    Leuk om mee op avontuur te gaan, wij 'burgerlijke types'kunnen er nog wat van leren.
    Annelin: ook al kennen we elkaar niet, nog van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag.
    Heel speciaal om je verjaardag daar te vieren denk ik.
    Leuk Joëlle dat je zo'n origineel kado had geregeld. Nooit gedacht misschien dat je nog eens zó blij zou zijn met een heerlijk bed en bad.
    Jullie hebben het ook getroffen met je verblijf adres, zo blijkt.
    'Kun je meteen de omgeving zien. Jullie zijn er nou toch', toch?
    Schitterende foto's overigens, leuk om te bekijken.
    Hier is t koud, nat en winters. Na de pasen wordt t, zegt men, beter.
    Voorlopig gewoon nog de winterjassen aan hier hoor.
    Die hoedjes van stro en bikini's liggen nog in de mottenballen...helaas...
    Joëlle, heb je de mail van opa en oma nog gelezen?
    Zij volgen jullie nu ook en met veel plezier.

    Ladies: have fun, take care, enjoy the sunset and don't drink too much..
    We denken aan jullie.

    Lieve groet,

    Tonny en boys.

  • 03 April 2010 - 05:53

    Joëlle Van Dijk:

    Dames!

    Het is weer heerlijk om de reacties te lezen, we vinden het echt steeds weer zo leuk! Mayo, een foto van de versierde auto staat er een beetje bij het vorige verslag, dus dan mag je even daarbij kijken ;)
    En roel, we hebben helaas niet meer de tijd en het geld om naar het zuidereiland te gaan. Echt heel jammer vind ik, maar daar willen we later allebei nog een keer heel goed de tijd voor nemen :D
    En tante Tonny, het was inderdaad echt zo heerlijk om weer in een bed en een bad te zijn!! Ik begon al een beetje jaloers te worden toen ik hoorde dat het weer zo goed begon te worden bij jullie, want wij moeten de lente dit jaar missen, maar het is nu helaas weer geminderd daar. Ik heb de mail van opa en oma niet binnen gekregen, misschien is er iets niet goed gegaan met het verzenden? Erg leuk om te horen dat zij onze verhalen ook met plezier volgen! :)

    Heel veel liefs,

    Jo

  • 04 April 2010 - 11:59

    Petra:

    Vind je het leuk in Nieuw-Zeeland, Joelle? Wat heb je nog meer voor dieren gezien? Ik mis je Joelle.We bewaren de grote paashaas voor als jij thuis bent en gaan hem dan met z'n allen opeten. Ik ben 2 cm gegroeid, Joelle. Wil je Annelin de groeten doen, Joelle? Groetjes van Petra, kusje van Petra, knuffel van Petra.Ik hou van je, Joelle.mmmmma dit is een kusje)Ik hoop dat je deze lijst leuk vindt.

  • 06 April 2010 - 20:09

    Nel:

    Hoi Annelin en Joelle,

    Van Kuna heb ik dit adres gekregen. Het is geweldig om jullie reisverslagen te lezen, ik krijg er heel erg de kriebels van.Vooral nu jullie in Kiwiland zijn. Wat fantastisch dat jullie nu een "place to stay" hebben bij een park ranger. Zo krijgen jullie echt de allermooiste plaatsen te zien, want de rangers zijn maar wat trots op hun mooie New Zealand. En terecht!!!!!! Ook Australie vond ik heel mooi, maar zoals jullie ook opmerken Nieuw Zeeland is anders. En dat is ook vooral een gevoel. Ervaren jullie dat ook zo? Ik ben benieuwt naar jullie verblijf op de farm. Geniet er van en geniet geniet geniet!!!!!!

    Groet Nel ( Kuna's moeder)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 40997

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Asia Adventure

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Europe trip!!

06 Februari 2010 - 23 Juli 2010

Joëlle & Annelin Down Under

Landen bezocht: