Weer een stukje verder op weg - Reisverslag uit Portland, Australië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu Weer een stukje verder op weg - Reisverslag uit Portland, Australië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Weer een stukje verder op weg

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

18 Maart 2010 | Australië, Portland

Hi there,

Na Adelaide is onze weg weer een heel stuk verder gegaan. In principe was het de bedoeling om eerst nog een poosje op Kangaroo Island te verblijven, maar helaas was het echt belachelijk duur om met 2 personen en de auto de ferrie te nemen, dus we hebben besloten dat achterwege te laten. Wel een beetje een teleurstelling, maar er zijn zoveel andere mooie plekken die we ook kunnen zien zonder dat het zoveel kost.

Een stukje ten zuiden van Adelaide ligt een prachtig National Park, het Coorong Park, waar we ook een nachtje gestaan hebben. Het wijdse uitzicht over de rivier en hele omgeving was schitterend. Ook daar hebben we weer van een geweldige zonsondergang en sterrenhemel genoten. Het zou bijna wennen, maar het blijft keer op keer prachtig.

Een paar dagen later kwam de grote weg die we volgende weer langs de oceaan. In Kingston SE bleek het heel normaal om met je auto het strand op te gaan, en die kans hebben we dan ook gegrepen. We hebben daar 2 nachten gestaan en het was het geweldig! We waren allebei zo relaxed en we hebben zo genoten van de rust, echt super. De avond dat we daar aankwamen zagen we gelijk een groep dolfijnen langs de kust zwemmen, echt heel dichtbij. Zo bijzonder om dat in het wild te mogen zien. De dagen daarna kwam er vaker een groep langs en het bleef geweldig om er hele stukken mee mee te lopen en ze vlak langs je in het water te zien. Wel een beetje een eng idee dat als dolfijnen daar kunnen komen dat haaien het ook kunnen. Maar we passen erg op met waar we zwemmen en dat we niet te diep gaan. Ik heb daar ook nog een enorme rog gezien, en nog een paar kleinere. Ook allemaal vlak langs m'n voeten, heel gaaf!
Dit was voor ons allebei dan eindelijk het echte relaxte Aussie gevoel waar we op gehoopt hadden!

We hebben verder de afgelopen week toch weer erg veel gereden. Af en toe kwamen we een National Park tegen waarin we geweldig mooie wandelingen hebben gemaakt. Het is erg leuk om zo meer van het landschap te zien waar je anders zo snel doorheen zou rijden. Heel verschillende landschappen komen we tegen. Pas zijn we langs een enorme woeste kustlijn gewandeld, heel ruig en heel mooi! Het landschap deed me af en toe een beetje denken aan een maanlandschap, zo uitgestorven een woest. En gisteren zijn we door een stuk ozzie bos gelopen, in een ander National Park, dat was ook heel gaaf!
En, nu vergeet ik dat bijna, we zijn de afgelopen dagen aardig wat inheemse dieren hier tegen gekomen! Zo leuk! Twee dagen geleden kwam ik in een openbaar toilet huisje een opossum tegen, gisteren kwamen we in het ozzie bos een soort stekelvarken/miereneten tegen, en toen we daar bijna weg wilde gaan hing een koala in een boom vlak boven ons. Zo leuk om die beesten allemaal in het echt en het wild te kunnen zien! Een veel gebruikte uitspraak is ondertussen wel 'it's awesome!' net zoals de Aussies het zo blij kunnen zeggen natuurlijk!

Ohja, we zijn er helaas ook achter gekomen dat ons lieve autotje toch echt geen 4WD is, hoe graag ik het ook zou willen. We zijn ergens in een National Park een stuk van een 4WD track opgegaan en besloten toen dat het toch niet zo handig was en dat er vast wel een andere weg moest zijn. Ik probeer die auto dus te keren, maar het zand was nogal los en de auto had er niet zo'n zin in. De hele voorkant was uiteindelijk weggezakt in het zand, hihi! Na wat uitgraafwerkzaamheden ben ik maar achteruit het 4WD paadje afgegaan, en vanaf toen hebben we het maar bij 'normale' wegen gehouden ;-)

Maar, ja wat moet er verder allemaal nog verteld worden. Het leventje is hier echt heel relaxed. Heel veel doen we eigenlijk niet op een dag. En het is echt genieten van al het moois wat we telkens weer tegenkomen. De tijd gaat hier ondertussen heeel hard! (We zitten alweer op een kwart van onze reis bedachten we gisteren!)

Dikke knuffel en liefs, Annelin en Joelle

• 18 Maart 2010 - 02:11

Joëlle Van Dijk:

We treffen wel weer de meest fijne computers hier... Not. De foto's kunnen helaas weer niet geupload worden, dus ik hoop ze er de volgende keer op te kunnen zetten. Sorry in ieder geval!

• 18 Maart 2010 - 07:45

Klarieke:

He meiden,

Zo leuk om die mooie verhalen van jullie te horen!
    Wat ik gisteren aan de telefoon nog vergat te vertellen jo, het is echt heel handig dat ik nu je halve kledingkast heb! Het probleem is alleen dat niet alles in mijn kast past, maar wel erg leuk om ineens allemaal 'nieuwe dingen' te hebben! Volgend jaar weer;)??

Geniet nog lekker daar en denk er vooral niet teveel aan dat je al een kwart gehad hebt...

Liefs,
    Klarieke

• 18 Maart 2010 - 11:34

Dik:

Hoi hoi!

Wat leuk weer beetje te lezen hoe het daar is. Ik heb al hele mooie foto's gezien ben echt helemaal jaloers, wil zo graag daar ook foto's maken! Gaat niet lang meer duren dat ik daar heen ga denk ik :)

Geniet er lekker van, doe voorzichtig en tot snel weer!

Liefs,

• 18 Maart 2010 - 16:03

Mayo:

Lieve meiden,

Heel leuk om allemaal jullie verhalen te lezen! Volgens mij is de natuur daar echt prachtig als ik het allemaal zo hoor. Ik vind het echt fijn voor jullie dat jullie nu het gevoel hebben wat jullie erbij gehoopt hadden! Ik wens jullie nog een hele fijne en toffe tijd toe en ik hoop dat jullie nog veel meer moois gaan zien, ook in Nieuw-Zeeland.

Geniet ervan!

Dikke kus

• 19 Maart 2010 - 10:14

Ma Visser:

We genieten met jullie mee als we al die mooie verhalen lezen, echt fantastisch. Het is echt een goede tussenstop, na school en voor het echte serieuze leven, iets om lange tijd op te kunnen teren. Veel plezier en blijf voorzichtig, we bidden voor jullie.
    Liefs ,ma Visser.

• 20 Maart 2010 - 21:53

Heleen En Arjan:

hoi annelin, proficiat met je verjaardag.
    we hebben net met anton geskypt en horen dat het erg goed gaat met je.
    we gaan nu je foto's bekijken.
    Proost en een fijne verjaardag,groet arjan en heleen

• 21 Maart 2010 - 17:35

Wendel:

heeejj Annelin en Joelle,

wat leuk om al jullie verhalen te lezen! het ziet er echt super chill uit daar! ben wel een beetje jaloers hoor:p

ow... Anne, nog gefeliciteerd met je verjaardag! je bent eindelijk 18! ik vind het echt jammer dat we je niet goed konden bereiken vandaag, ik hoop dat je niet teleurgesteld bent:p

liefs,
    wendel

• 21 Maart 2010 - 18:05

Jonne:

Hi Annelin!
    Nog van harte gefeliciteerd met je 18 jaren! Is het daar nou later of vroeger? Hier is het iig nog steeds de 21e.
    Geniet ervan, van je leeftijd en Australie...
    Liefs, Jonne.

• 21 Maart 2010 - 18:34

Roos Lombo:

Hoi Annelin en Joelle,

Annelin, van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag! Wat bijzonder om in Australie 18 te worden. Ik hoop dat je een leuke dag gehad hebt. Ik geniet van jullie verhalen en foto's. Keep us updated!
    Groetjes,
    Roos

• 21 Maart 2010 - 20:38

Reinier Van Harten:

hooooooooi!
    annelin gefeliciteeeeeerd!
    dikke party in de auto geven haha!
    xxx

• 21 Maart 2010 - 20:47

Corrie Van Harten:

Lieve Annelin,
    Heel hartelijk gefeliciteerd met je 18e verjaardag! Dat moet een bijzondere dag voor je zijn! Die foto's zijn echt geweldig mooi zeg. Ik snap dat jullie dit helemaal te gek vinden.
    Geniet er maar van! En de groeten van ons allemaal. Ook voor joelle.
    Liefs, tante Corrie

• 23 Maart 2010 - 18:43

Hermine:

hey
    wat een leuke foto's!!
    annelin gefeliciteerd:)
    het is hier nu ook wel lekker weer:)

groetjes

• 01 April 2010 - 16:19

Hermen Visser:

Hoi Annelin,

Klinkt goed! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, zo hoort het ook als je in Australië bent. Een staat van ontspanning die je in Nederland niet kunt bereiken... Ben je al Dingo's tegengekomen?

Groet vanuit Kameroen,

Hermen