De wereld op z'n kop - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu De wereld op z'n kop - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu

De wereld op z'n kop

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

09 Februari 2010 | Australië, Sydney

Cliche, I know, maar we zijn dan eindelijk op zn kop!!

Om bij het begin te beginnen, de reis is helemaal super gegaan! Het leek ons erg lang te gaan duren, 24 uur in een vliegtuig en dan ook een tussenstop, maar het was echt goed te doen. Zaterdagmorgen zijn we dus vertrokken, om 10 uur later een tussenstop te maken in Bangkok (sorry, ik, joelle, dacht tot voor kort dat het Singapore was, maar dat bleek dus wat anders ;-)) Daar zijn we niet van het vliegveld afgegaan en moesten we eigenlijk direct door om in te checken voor de volgende vlucht, naar Taipei. Vier uur later waren we daar dan, in Taipei. Het was daar echt een beetje een vreemde boel! We moesten nog iets regelen voor onze bagage, zodat die direct door zou gaan naar Sydney, en daar werd ook maar een beetje raar over gedaan, maar dat is wel goed gekomen hoor, gelukkig! Maar op het vliegveld zijn we gelijk naar een info balie gegaan om te vragen voor een hotel, en we zijn uiteindelijk geritseld door iemand van een hotel een stuk verder de stad in. Goed, wij in een taxi (van dat hotel) door een enorme chaos (het verkeer leek zowat op het verkeer in Mumbay!!) zijn we heel aangekomen in ons hotel! Daar hebben we waarschijnlijk de goedkoopste luxe nacht gehad van onze reis ;-) We hadden allebei een heerlijk tweepersoons bed en een mooi uitzicht over een buitenwijk van Taipei.
De volgende morgen zijn we ook weer netjes opgehaald door de taxi, en op tijd afgeleverd op het vliegveld. Vanaf daar dus het laatste stuk vliegen, op naar Sydney! Rond 9u 'savond, onze tijd, zijn we daar aangekomen. Het duurde even om het vliegveld uit te komen, en annelin is betrapt op het binnensmokkelen van jam (jaa, echte jam!) maar dat gaf geen problemen hoor, die mochten we zelfs nog meenemen.

Goed, we zijn toen we eenmaal vrij door Australie mochten, gelijk op de trein gestapt en richting the central station gegaan. Vanaf daar hebben we met wat moeite een hostel gevonden waar we die nacht konden verblijven. Daar was verder niet zo erg veel bijzonders, maar er waren wel fijne mensen die ons goed geholpen hebben! De volgende ochtend, vanmorgen dus, moesten we om 10u uitchecken en zijn we met onze backpack op pad gedaan opweg naar de touristische plekken van de stad. Drie minuten nadat we naar buiten waren gegaan kregen we echt een enorme plensbui op ons hoofd, maar dat hebben we weten te overleven met behulp van een regenhoes van 1 van de backpack's boven ons hoofd. Eigenlijk was het wel even welkom want het is echt enorm warm hier! Het eind van de middag kwam ik erachter dat er een thermometer in het kompas zit, en het bleek toen 31 graden te zijn, lekker warm dus ;-)
Maar, na de plensbui zijn we naar een bus-stop plaats gegaan, daar heeft een enorm aardige man ons geholpen, en is een stuk met ons meegereden in een gratis bus die binnen deze stad rijdt. We zijn weer uitgestapt in de buurt van the Oprah House en the Harbour Bridge, en die hebben we dus eindelijk in het echt gezien!! Echt enorm impressive! Geweldige bouwwerken zijn het allebei en het was prachtig om dit dan in het echt te zien!

Nadat we daar een poosje geweest zijn, zijn we weer verder gegaan richting Kings Cross, waar we maar heen zijn gaan lopen want de bussen en niet echt die richting op. Het was nog een aardig stuk lopen en dat viel best zwaar, helemaal met een zware backpack en een zon die recht boven je staat te branden. Maar we hebben Kings Cross gelukkig levend bereikt, en hebben hier een hostel gevonden waar we de komende twee nachten zullen gaan verblijven. Over een paar dagen hopen we toch wel uit Sydney weg te gaan want dit is voor ons allebei niet helemaal het. En, ook een leuk feit, we hebben besloten om toch te gaan proberen om hier al een auto aan te gaan schaffen. Dus wie weet, komt het volgende verslag wel incl. foto's van ons eigen auto'tje ;-)

De komende dagen zullen we hopenlijk ook nog even gaan genieten van het strand hier (jaa, sorry, ik mag het er wel even inwrijven he ;-)) en verder natuurlijk nog de leuke plekken van de stad gaan bekijken en nog een paar dingen regelen.

Goed, mijn tijd is bijna op, want we zitten hier in een internetcafe, dus ik vrees dat het einde van het verslag nabij is.

Bedankt voor alle berichtjes die we gehad hebben! We vinden het echt leuk om wat van jullie te horen.

Heel veel liefs, Annelin en Joelle

• 09 Februari 2010 - 10:14

Klarieke:

He meiden,

Wat ontzettend leuk om wat van jullie te horen! Fijn dat de reis goed is gegaan! Jullie zijn hier net op tijd vertrokken, want het is hier KOUD :( Ben wel erg jaloers op jullie 31 graden hoor...
    Genietse daar!

Liefs,
    Klarieke

• 09 Februari 2010 - 10:30

Anton:

Mooi dat jullie reis zo goed verlopen is en nu lekker genieten.

greetzz anton

• 09 Februari 2010 - 10:31

Avi:

Hallo meiden,

Bedankt voor je leuke reisverslag.
    Als je leest wat je nu al hebt beleefd wat wordt het dan voor een lijst de komende tijd ?!
    Geniet in ieder geval.
    Hartelijke groet,

Avi.

• 09 Februari 2010 - 11:29

Corrie Visser:

Hè, geweldig om wat van jullie te horen en zien.Het is nu dinsdag en na het smsje aan Reinier hadden we nog niks gehoord. Heel fijn dat jullie zulke goeie ervaringen opdoen. Kijk uit met een auto aaqnschaffen. Veel liefs,
    Ma Visser.

• 09 Februari 2010 - 11:54

Tonny:

Dag meiden,

Leuk, jullie eerste ervaringen 'Down Under'te lezen.. wordt vast een super tijd daar; geniet ervan!!!

Groetjes,

Tonny

• 09 Februari 2010 - 17:23

Annet:

Lieve zus en vriendin,

Wat ontzettend fijn om al zoveel leuke dingen vanaf jullie kant te horen. Ik ben blij dat jullie zo ontzettend genieten. Blijf dat maar zoveel mogelijk doen!! Hier gaat alles nog prima. Wel een gek idee dat jullie zo onwijs verweg zijn.

Liefs
    Annet, man en kids

ps: Roeline was hier zaterdag keurig op tijd. Zelfs vijf minuten te vroeg.

• 09 Februari 2010 - 17:25

Hermine&corrie:

leuke foto's:)
    we missen je nu al een beetje:LOL:
    groetjes

• 09 Februari 2010 - 20:15

Rik:

Heej meiden!

Fijn dat de reis goed is verlopen.
    Geniet van het weer daar, en schiet wat mooie plaatjes. Enne, Jo, laat je niet oplichten door een autohandelaar, he? Dan is mn uitleg tevergeefs geweest :-p

Groeten, Rik

• 09 Februari 2010 - 20:59

Hermen:

Fantastisch! Ik word wel een beetje jalours door jullie verhalen en de temperatuur (gelukkig mag ik ook bijna).

• 09 Februari 2010 - 23:20

Majken:

Hey Annelin + vriendin,

Wat leuk dat jullie zo'n goede reis achter de rug hebben!. Hier in NL is het heerlijk koud! Je moet er van houden hehe, maar wel relaxed.
    Auto???? fietsen is toch veel cooler ;) Ik ben benieuwd naar meer foto's en verhalen, natuurlijk, maar vooral belangrijk heb veel plezier en geniet er van!

Liefs Majken

• 10 Februari 2010 - 19:45

Melissa:

And the adventure has begon:D super dat jullie heel zijn aangenomen dames!! an jahoor,,wrijf het er inderdaad maar in dat jullie met jullie teentjes in het warme zand zitten terijl ik hier met blauwe dikke wintertenen moet overleven:P agjah, het is jullie gegunt! heel veel succes daar verder aan de andere kant van de wereld en ik zal natuurlijk trouw aan jullie lippen(verslagen) hangen!;)

liefs,

Melis

• 10 Februari 2010 - 20:48

Jaap Van Schoonhoven:

Oef, blij dat jullie er zijn.
    Sturen jullie nog eens een leuk plaatje door van een mooi WISKUNDE-onderwerp?

• 10 Februari 2010 - 21:34

Thikuna:

Oooh het klinkt allemaal superleuk! Ik ben nu echt jaloers haha. Jullie zijn daar zo kort, en nu al best veel beleefd. Heeel veel plezier, en genietennn he:D ! xxxx

• 10 Februari 2010 - 21:34

Reinier Vh:

hoooi,
    fijn om te horen dat julie veilig zijn aangekomen!! en de fotos zijn nu al heel vet! (vooral fotos blijven plaatsen dat vind ik natuurlijk onwijs leuk, vooral om te zien dat het daar zo lekker warm is en hier weer een heerlijk sneeuwpak ligt)

xx reinier

• 11 Februari 2010 - 23:10

Roeliene:

Hey Jo!!!
    echt super om te lezen dit, ben blij dat alles helemaal super gegaan is!
    had ook niet anders van je verwacht :p

he, super veel genietse daar, en ik kom je ooit wel weer een keertje tegen! :D

xx (K)

• 12 Februari 2010 - 20:55

Marjolein Fontijn:

Ha lieve meiden!

Wat ontzettend leuk om te lezen allemaal! Echt genieten daar geloof ik wel! Bij ons ligt er sneeuw en jullie krijgen bruine billen, niet eerlijk! Enjoy there!

Liefs(L)

• 12 Februari 2010 - 21:11

Tante Corrie:

Hoi,
    Wat leuk die foto's met twee dappere meiden!
    Onvoorstelbaar dat jullie zo ver weg zitten.
    Ben heel benieuwd wat jullie allemaal zullen beleven. Ik ga het volgen hoor. Heel veel plezier en pas goed op jezelf!

Groetjes, ook van oom Jan, Reinier en Jasmijn.
    tante Corrie

• 13 Februari 2010 - 12:21

Elsbeth:

Klinkt goed, veel plezier verder:)!

• 13 Februari 2010 - 15:24

Anne:

Annelin! Wat gaat dat snel zeg, zit je in 1 keer in ausie! Ik hoop dat jullie een goede auto vinden, want wandelend of op de fiets door dat land is ook een beetje heftig. Veel plezier!
    Liefs Anne