Zon, zee en zweten - Reisverslag uit Novalja, Kroatië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu Zon, zee en zweten - Reisverslag uit Novalja, Kroatië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu

Zon, zee en zweten

Door: Roeliene

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

14 Juli 2012 | Kroatië, Novalja

Ditmaar maar eens een reisverslag van mij in een veel te warm internetcafé in Novalja, Kroatië. Joëlle kon niet bij dit heugelijke moment zijn omdat ze op een zonsondergang zit te wachten met haar Deense date. Maar daar vertelt ze zelf waarschijnlijk liever zelf wat meer over ;-)

Laatste keer dat we wat lieten weten zaten we nog in Slovenië, met de melding dat we de dag daarop naar Kroatië zouden vertrekken. Op het moment dat we naar de auto terugliepen begon het echter zo te hozen dat we besloten de zon toch maar eens op te zoeken en dezelfde dag nog te vertrekken naar Kroatië. Hebben het eerste nachtje ergens aan de Adriatische zee de auto geparkeerd, dat was echt perfect!

Erin douchen was echter echt ochtendgymnastiek. Schijnbaar is het normaal om als Kroaat om 8u sochtends op het strand te gaan liggen, dus we konden het ook niet ongeneerd doen. Hield in dat we een aardig stukje de zee in moesten, het flesje boven het water moesten houden, je haren nat moest maken en vervolgens al zwemmend je haar insoppen. Leuk!

Zijn later die dag naar Novigrad gegaan, het plaatsje waar we vorig jaar ook waren geweest. Weer ouderwets pannenkoeken gegeten bij het zelfde restaurantje langs de weg voor de grens, een scooter gehuurd en doelloos rondgereden als gekken en hetzelfde kerkje aan het water van dichtbij bekeken. Heerlijk! Kwamen ook nog een paar oude bekenden tegen op het terras, toch wel grappig om die weer tegen te komen na een jaar. Even een drankje mee gedaan, waarna wij vervolgens met de rekening werden gedumpt. Die Kroaten ook..

Gisteren zijn we naar de Plitvice meren geweest. Helaas was het hier ook waar dat hoge verwachtingen niet uitkomen. De plaatjes op Google laten de mensenmassa van wilde toeristen niet zien.. Mijn hemel, wat een drukte! De meren waren mooi hoor, daar niet van, maar je geniet er toch lang niet zo veel van vanwege alle eettentjes en alle (verplichte) toeristen bootjes en treintjes. Je had ons moeten zien zitten, zure gezichten in de boot, haha. Maargoed. Later die dag toch maar richting Pag gereden, daar wilden we ook nog heen. We kregen de tip om daarheen te gaan van twee vriendelijke barmannen in Novigrad die ons de halve avond van gratis drankjes hebben voorzien. De tip hebben wij vervolgens doorgegeven aan twee Denen die we tegenkwamen op de camping gisteren. Daar zijn we gisteren nog mee gaan stappen op Zrce, wat een gekkenhuis is dat zeg. Ibiza is er niks bij. Al met al zeker leuk gehad!

We zijn wel een beetje decadent geweest overigens. We vonden een appartement met airco geen overbodige luxe op een eiland zonder bomen. Je auto in de schaduw zetten wordt dan zo'n lastige bezigheid. We blijven hier nog één nachtje en dan rijden we of nog een paar dagen door Kroatië, of we gaan naar Bosnië. Dat moeten we nog even zien :-)

Mijn tijd zit er helaas weer op, dus ik zweet weer even verder buiten! Pfff.

Lieve mensen, adieu! (geen idee wat ze zeggen in het Kroaats, nasvidenje ofzo?)

Roeliene (en toch ook wel een beetje van Joelle)

• 15 Juli 2012 - 21:39

@nnelies:

Echt het ultieme verslag om je ouders gerust te stellen dat je geen gekke dingen doet... :p
    Have fun, maar pas goed op jezelf!
    Liefs... @

• 21 Juli 2012 - 09:08

Els Bos:

koud is niet leuk,maar zo zweten!!! heeft zo zijn charme gratis sauna?.jullie zijn al een heel eind op weg zeg.let goed op elkaar, veel plezier. hier alles goed op pa's griepje na.tot horens hoor was leuk om weer wat over jullie reis te lezen

• 21 Juli 2012 - 09:08

Els Bos: