On the rooaad! - Reisverslag uit Bovec, Slovenië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu On the rooaad! - Reisverslag uit Bovec, Slovenië van Joëlle Dijk - WaarBenJij.nu

On the rooaad!

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

10 Juli 2012 | Slovenië, Bovec

Hallo iedereen :)

We are on the road :D Morgen inmiddels alweer een week, tijd vliegt! Het vertrek was maar gek hoor, zo'n toch redelijk grote reis ondernemen gewoon vanuit mn eigen plekkie in Breda. Uitgezwaaid door huisgenootjes en daar gingen we dan, op naar het grote avontuur, op naar alle landen op naar, tsja, who knows. De eerste nacht halverwege Frankrijk overnacht, in de auto tussen de mooie velden. Het voelde wel apart om dan echt weg te zijn hoor, een beetje onwerkelijk. Die eerste dagen vooral veel km gemaakt, maar toch verbaasde we ons ondanks onze snelheid nog over hoe mooi (dan vooral zuid) Frankrijk was. We hebben genoten! (En genieten doen we iedere dag :D) We zijn door Monaco heen gereden, maar veel meer dan dat was het niet. We vonden het niet erg spectaculair en besloten er geen bakken parkeergeld aan te gaan besteden. Leuk en aardig, wij Monaco weer uit, tot we op een enorm steile heuvel stil moesten staan en ik de auto niet meer opgetrokken kreeg. Shiit! Maar na een poosje ploeteren deed die het weer en hebben we uiteindelijk toch nog even in Monaco rondgelopen om van de schrik te bekomen. We zijn doorgegaan richting italiaanse kust, hebben daar wat prachtige steden aangedaan, genoten van echt prachtige vuurwerkshows, wensballonnen die opgelaten werden en het overweldigende relaxte leven wat de italianen er naar het lijkt vooral in de avond op na houden. Heerlijke wijntjes gedaan op terasjes langs gezellige boulevards, beetje uitgegaan, life is goood :)
Na Italie lag Slovenie op de planning (oh nee, plannen deden we niet :P) Zondag na een kort nachtje wakker gemaakt door andere campinggasten, even nog een verfrissende duik in het Garda meer genomen te hebben zijn we kilometers gaan vreten en eind van de middag in Slovenie aangekomen. Een soort van hippie plekje gevonden aan de Soca rivier waar we een nog veel verfrissendere duik hebben genomen. Leuk, water rechtstreeks uit de bergen :P Daar in de buurt ook een mooi plekje gevonden voor de auto en de nacht doorgebracht. In de auto slapen is inmiddels gelukkig gewend en het slaapt prima. Toen was het gisteren, we wilden eigenlijk gaan raften, wij naar een toeristen info ding en gaan vragen naar prijzen en dergelijke, en zijn we omgepraat door de mevrouw daar om voor het tweedubbele te gaan paragliden. Willen jullie dat niet? Nee! Ehm, nou, misschien? Ja :D 2 uur later stonden wij op de berg en ja hoor, we zijn er zelfs af gesprongen. Ruim een half uur in de lucht geweest, met prachtig uitzicht over de besneeuwde bergen in de verte, met zelfs mount triglav, over de valleien en over de schattige dorpjes. Het was echt heel gaaf!! Vandaag een rustige dag gehad, genoten van de zon en de heerlijke (en soms erg vervelende) 30 graden die het hier is en morgen op naar Kroatie :)

Liefs, Roel & Jo

Oh ps, computer zonder usbpoort hier, dus foto's komen later :)

• 10 Juli 2012 - 12:33

Di(r)k:

Hey Joel! Wat leuk een email te ontvangen, ik volg je graag hoor! Leuk de verhalen te lezen.
    Maak inderdaad maar veel foto's hoor!! Ik ben heel benieuwd erna, moet vast super mooi zijn daar!
    Klinkt allemaal wel heel spannend hoor, veel succes en vooral veel plezier he!

Liefs
    xx

• 10 Juli 2012 - 13:12

Tamara:

Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben zo te lezen! :D
    Ben heel erg benieuwd naar de verdere verhalen! :D
    Hou jullie in de gaten!

• 11 Juli 2012 - 09:26

Avi:

Tweede poging;

Leuk hoor jullie reisverslag.
    We zijn heel benieuwd naar de foto's

Goede reis en tot ziens.

• 11 Juli 2012 - 09:28

Saba Ve Savta:

Hartelijke groeten.

Genoten van jullie reisverslag.

Met savta zijn been gaat het weer iets beter. Heeft van de week een beetje te veel gedaan.

• 14 Juli 2012 - 15:56

Annelin:

Hey meiden! Leuk allemaal, klinkt als avontuur en relaxed genieten. Hopelijk beter als 2 weken backpacken in 35 graden.. Nee onze vakantie was ook erg geslaagd en vooral leerzaam:). Kom maar op met die foto's. En bedankt voor je huissleutel.
    Liefs annelin